Op woensdag 9 maart 2016 is de nieuwe energiewinkel van energiecoöperatie Grunneger Power geopend. Van dit mooie initiatief heb ik dankzij Strawberry Fields Groningen mijn afstudeeropdracht kunnen maken. Ik kijk terug op een mooie periode en een geweldig resultaat. Ik neem je mee op reis naar dit moment. Wanneer je ziet hoe fantastisch Grunneger Power is, dan wil je er bij.
Grunneger Power is een energiecoöperatie vóór en dóór Groningers. Sinds 2011 actief in de stad Groningen, Haren en Ten Boer. Samen met de bewoners van Groningen versnelt Grunneger Power de energietransitie. Met elkaar maken ze Groningen steeds Groener. Dit doen ze lokaal, eerlijk en duurzaam.
Deze opdracht bevat alle componenten. Van onderzoek tot concept, communicatie, ontwerp en productie. Aansluitend op mijn onderzoek ben ik begonnen met het ontwerpen van een nieuwe logo voor Grunneger Power.
Na een periode van besprekingen, ontwerpen en presentaties was er een nieuw logo geboren. Een krachtig logo met de nadruk op groene energie.
Een nieuw logo betekent ook een nieuwe huisstijl met bijpassende uitingen. Naast visitekaartjes heb ik gezorgd voor zakelijke documenten (communicatie naar klanten) en interne documenten. Voor communicatie via het web heb ik een compleet nieuwe website ontworpen. Bekijk de website op www.grunnegerpower.nl
Na de uitstraling was het tijd om de naamsbekendheid aan te pakken. Dit wilde ik doen op een manier die past. Bij Grunneger Power werkt het net even anders dan bij een groot energiebedrijf. Het is niet energie kopen en klaar. Nee, het is iets van de klanten. Grunneger Power is lokaal actief, je ziet wie het zijn en ze komen letterlijk bij je in de buurt. Grunneger Power werkt samen met jou om de energievoorziening in Groningen steeds groener te maken. “We doen het met samen”. Grunneger Power zit in hartje Groningen en je kunt er zo heen stappen. Grunneger Power is jouw duurzame buur.
De kracht van Grunneger Power zit hem in de klanten. Ze zijn enthousiast en vertellen bekenden over Grunneger Power. Grote kans dat je van ze hoort via een bekende, misschien wel je buurman of buurvrouw.
ER WORDT VEEL GEBRUIK GEMAAKT VAN MOND-TOT-MOND RECLAME. JUIST DEZE KRACHT MOETEN WE BENUTTEN. KLANTEN VAN GP ZIJN AMBASSADEURS, ZONDER DAT ZE DAT ZELF DOORHEBBEN.
Zij helpen ons, dus hoe mooi is het om ook iets terug te geven. In de burenkaart zit een introductie van Grunneger Power, echt gericht op iemand die nog niet afweet van Grunneger Power. Zo wordt het allemaal duidelijk wie ze zijn en wat ze doen. Door een klant gemakkelijk achter te laten bij een bekende. Een nieuwe klant komt op deze manier vriendelijk en persoonlijk in aanraking met Grunneger Power.
Klanten van Grunneger Power verdienen iets extra’s. Wanneer je bij buren of andere bekenden in huis bent hebben de meeste buren een spreuk of een wijsheid aan de muur. Dit heb je in je huis, omdat je jezelf en anderen daaraan wilt herinneren. Omdat jij dat belangrijk vindt. Dit wordt aangeboden aan de klanten van Grunneger Power. De burentegel: “Een groene buur is beter dan een grijze vriend”. Met deze spreuktegel laat je aan iedereen zien dat jij voor de duurzame energie uit Groningen kiest en je blij bent samen te werken met Grunneger Power. Net zoals Grunneger Power blij is met jou samen te werken.
De spreuktegel is handgeschilderd en door klanten van Grunneger Power te verkrijgen via een speciale webpagina. Mocht dat niet lukken, dan kan je altijd bellen of gewoon langskomen.
Voor bekendheid bij een breder publiek wordt de stad Groningen aangekleed met abri’s. In lokale supermarkten van buurten worden posters opgehangen. Bij deze uitingen is de boodschap meer gericht op duurzame energie.
Grunneger Power, haal je duurzame energie uit Groningen!